Holka modrooká...

aneb Andula k padesátinám...

 

Souvisí nějak vodáctví s letectvím? Pominu-li mimořádné případy, kdy letec skončí na hladině jaksi nechtěně, tak asi těžko. Leda, že by...

 

Druhý červnový víkend tohoto roku konalo se v Jindřichově Hradci Grémium ČsSL. Pár dnů před jeho konáním poslala mi kamarádka Krakenka fotku, která mě skutečně zaujala. Hospůdka s terasou a zahrádkou vedle mohutného dvouplošníku An-2. Jako by věděla, že tudy zanedlouho pojedu. Vyzvídal jsem, samozřejmě. A cestou do jihočeské perly na Nežárce pak plánovaně odbočil na Veselí nad Lužnicí. Pár kilometrů od něj totiž, v malé osadě Vlkov, stojí hospůdka Vlčí bouda, u níž se výše jmenovaná „továrna na vztlak“ vynachází. Nedalo mi to. Nemohl jsem jinak, neb jsem utrpěl potřebu se s tímto strojem seznámit blíže. A vyzvědět něco o tom, jak se dostal na místo, které je spíše známé mezi turisty a zejména vodáky...

A co jsem vypátral? To se dozvíte v některém z příštích čísel časopisu Flying Revue...