Síly budoucnosti...

... aneb Ve znamení pokroku...

 

       Tady asi nebude moc co na psaní tentokrát, spíš to bude jen o fotografiích. No ale...

 

Utekly dva roky a v Praze v Letňanech se opět konalo mezinárodní fórum Future Forces. Setkání výrobců zbraní, zbraňových systémů, komunikačních systémů, výstroje a výzbroje jednotlivce, ochranných prvků a dalších mnoha odborných záležitostí, které s dnešní moderní armádou, ozbrojenými a záchrannými složkami úzce souvisí. Součástí fóra byla jako vždy kromě spousty workshopů a besed také výstava na výstavišti v Letňanech...

Samozřejmě jsem se registroval, neboť pokaždé na této akci naleznu spoustu zajímavostí. A také potkám nějaké známé lidi. Jen,... že by se mi chtělo do obleku zrovna... Ale dress code je povinný, nelze jinak...

 

Akorát jsem se ze všech tří termínů do Letňan dostal až v pátek odpoledne. Zkrátka řečeno jsem to poněkud prokaučoval, jak se říká. Většina vystavovatelů už pomalu balila a vše se chýlilo ku svému konci. Ale i tak podařilo se mi ještě zachytit pár zajímavostí...

Vyjmenovávat je ovšem nebudu, kajícně přiznávám, že v tomto ohledu jsem naprostý laik, válčící ještě postaru. Nicméně přeci jen musím zmínit jednu věc, která mě překvapila...

Premiéru na letošním FFF měly bezpilotní prostředky od firmy Liaz. Ano, vidíte dobře! Od továrny, která celá léta vyráběla toliko kamiony a nákladní vozidla (respektive jimi byla proslavená). V dnešní době tato liberecká firma vyrábí, mimo jiné, i jisté komponenty pro leteckou výrobu. A teď...

U stánku Liazu byly k vidění hned dva vrtulníčky,... pardon, nechce se mi používat výraz „drony“,... jeden dle zbarvení určený pro Hasiče, druhý pro vojáky. Osobně si dokážu velice dobře představit, že by si s tím vyhrál každý ale. Ostatně jako s každým podobným strojem, drakem počínaje, Světojestřábem konče. Předpokládám, že účastníci fóra měli možnost tyto stroje vidět i ve vzduchu, já si mohu toliko představovat...

 

Milým překvapením bylo setkání s několika známými a kolegy, včetně členů našeho klubu. Sice měli trošku potíže mě identifikovat,... aby ne, v obleku mě asi ještě nespatřili,... ale o to to bylo pak veselejší. Jen nebylo bohužel příliš času...

 

Fotogalerie...

 

Mno, musím se napříště polepšit. Ale určitě tam pojedu znovu, stojí to za to. A ostatním vřele doporučuji. Jen si ohlídejte tu registraci...