Za muži plukovníka Moravce...

Autor - Martina Marie Horová, Knihovna Martina Marcína...

DEN 1.

Protože cesta z Chomutova dobře ubíhala, stihla jsem ještě pěknou podvečerní procházku Třebíčí. Navštívila jsem nádhernou starobylou Baziliku Sv. Prokopa, kde právě probíhala bohoslužba.

Prošla jsem si Máchovy sady, našla jsem velmi pěkné knihkupectví, dala si kávu v kočičí Chlupaté kavárně...

Zastavila jsem se také u domu, kde žil Jan Bartejs a jehož pamětní deska byla odhalena vloni při pietním aktu v rámci projektu Muži plukovníka Moravce. Celkem nachozeno cca 12km a tak šup odpočívat. Zítra bude opět náročný, ale velmi pěkný program v nedalekém Střížově s našimi vojáky a válečnými veterány

DEN 2.

V sobotu 6.4. 2024 proběhlo ve Střížově uctění památky tří výsadkářů z operace BARIUM, četaře Tomáše Býčka, nadporučíka Josefa Šandery a četaře aspiranta Josefa Žižky. U této akce jsem s naší knihovnou hrdinů nemohla chybět. Od seskoku paraskupiny uběhlo 80.let.Výsadek byl proveden 4.4.1944 nedaleko Vysoké nad Labem. Součástí pietního aktu byla také 2. etapa výsadby stromů v Aleji československých parašutistů, které se zúčastnili pozůstalí a potomci hrdinů z výsadků, starostové měst a obcí, odkud parašutisté pocházeli. Dojeli také zástupci Odboru pro válečné veterány MO, Komunitního centra pro válečné veterány v Praze, hosté z řad vojáků, válečných veteránů, mnoho přátel a podporovatelů. Kromě sázení čtyřicítky mladých lip, si návštěvníci mohli užít také přednášku na téma Paraskupina Barium, hudební zážitek, a především přátelské setkání a spoustu zábavy.

Opět se potvrdilo, že naši vojáci a váleční veteráni dokáží držet při sobě, umí se nadchnout pro dobrou věc a přiložit ruku k dílu.

Za Knihovna Martina Marcina, z.s. děkuji spolku VETERANS za pozvání. Byla to opět velmi pěkná a důstojná akce.

DĚKUJEME ŽE NEZAPOMÍNÁTE

Fotogalerie...